­

viral-harrassment

אני ממש לא הולך לדבר עכשיו על הטרדה מינית ועל כמה שגברים הם נוראים ואיומים בלה בלה בלה. גם לא להיכנס לוויכוח המתיש והבנאלי של מתי מילים פשוטות הופכות להטרדה.

כל זה נאמר מתוך הנחה ברורה שראיתם כולכם את הוידאו בו בחורה בשם שושנה (משום מה כל העיתונים בישראל מדגישים את העובדה השולית הזו) פוסעת לתומה ברחובות ניו יורק, מבלי לעורר פרובוקציות או להיתו לבושה באופן חושפני מדי וכמה הערות היא מקבלת מבחורים, עד כדי היצמדות מאיימת למדי של אחד מהם.

אם לא צפיתם ואתם מתבישים להודות בכך, צפו בו עכשיו:

הויראליות

לא אדון בשאלה מה הפך את הוידאו למצליח כל כך. נכון, יש בו בחורה בעלת מראה מצודד והתוכן פרובוקטיבי ומעודד אוטומטית דיון.
אבל יש ביוטיוב הרבה מאוד סרטונים עם אנשים יפים והרעיון של הוידאו הזה בעצמו כבר בוצע אלפי פעמים בעבר.
אז אתייחס להיותו של הוידאו הזה דווקא ויראלי כעובדה מוגמרת וכסוד בלתי מפוענח (למרות שיש לי השערות), או לפחות בלתי ניתן לחיקוי אחד לאחד ברמה של "כך ראה וקדש."

מה שאני הולך לדבר עליו הוא איך אפשר לרכוב על גלי ההצלחה של הוידאו הזה כדי לייצר ויראליות שמתפרנסת מההצלחה של הוידאו הראשון.

ליהנות מהצלחתם של אחרים

יש כמה שיטות:

פרשנות
אם אתם עוסקים במילים, תוכלו ליצור ודיאו שמפרשן את התופעה.
טיירון מגנוס למשל, יוטיובר שמעלה את הגיגיו לרשת באופן קבוע, העלה וידאו תגובה בו הוא אומר את דעתו. כשראיתי אותו לראשונה, היו לו 10,000 צפיות. אחרי יומיים כבר היו לו 144,000, למרות שהוא מלהג קרוב לרבע שעה. חשוב לזכור שהוא כבר צבר את הקהל שלו במשך הזמן וזו אינה הפעם הראשונה שהוא עושה זאת. יחד עם זאת, הוא היה מאוד זריז בתגובתו, מה שהוביל אליו צופים רבים, שממש חפשו להגיב כמוהו על הוידאו.

 

גם יוטיובר אחר, Montagraph, העלה את מחשבותיו וקיבל קרוב ל - 60,000 צפיות בשעת כתיבת הפוסט הזה. ומדובר באדם שמדבר למסך, בלי תפאורה, רקע או עריכה. לא רע.

רימייק
האתר Funny or Die, מעצמה בפני עצמה, יצר וידאו פארודי במראה את הצד השני של המטבע: מה קורה לגבר שהולך ברחוב לתומו. האם הוא מוטרד כמוה? התשובה המובנת מאליה היא שלא, אך מאחר שמדובר בוידוא מבויים ומתוסרט, הם מציגים את הפן הפארודי של התגובות שהוא מקבל מאנשים.

Remake הוא דרך מצוינת להשיג פופלריות ושווה לעיתים ליוצרים או חברות הפקה לסטות מהמסלול הרגיל של דברים שהם עושים כדי להפגין יכולות מקצועיות דרך וידאו כזה.

חשוב לשמור על אחידות במבנה. למשל: בוידאו של שושנה, ישנן כותרות רבות המדווחות לנו מה קורה ברקע. למשל: אותו בחור, כעבור חמש דקות, כדי להראות לנו שהיא הרגישה מאויימת מנוכחותות של בחור שנצמד אליה. גם בויאשו של Funny or Die הם שמרו על האחידות הזו, עם זצנה פארודית מקבילה.
כדרכה של פארודיה, ההנחה היא שראיתם את המקור, אחרת לא תבינו את הבדיחה. זהו חלק מהעקרון של השגת הפופולריות וחשוב לשמור עליו.
גם הליהוק מבריק, יותר אפילו מהתסריט עצמו, שהוא בסגנון non-sense. המבט האטום, הבלתי חברותי, שיש לבחורה בסרטון, אומץ באופן מבריק על ידי השחקן שמגלם את ההעתק הגברי שלה, באופן שבין השאר צוחק על הרצינות תהומית שיוצרי הסרט המקורי הכניסו אליו.

­